„Találmánya egy olyan golyós csapágy, amely rendkívül kis helyigénnyel rendelkezik, és könnyedén kielégíti a legmagasabb elvárásokat egy test precíz mozgatásával szemben.”
Miközben egy különösen helytakarékos csapágyat szeretett volna
tervezni egy optikai készülékbe a Zeiss vállalat számára, merült fel
benne egy új típusú csapágy ötlete: a súrlódásmentes drót csapágyé.
Az 1934. március 3-án kiadott szabadalmi levélben a következőképpen nevezik: „golyós csapágy, amelyet az a tény jellemez, hogy a
golyós kosár négy nyitott drót gyűrűből áll, amely közvetlenül a
csapágy két testének barázdáiba van beágyazva.”
Erich Franke független tervezőként vágott bele az üzletbe.
Megjelent a drót csapágy katalógus; és szert tett az első ügyfélre is. A vezető gyűrűk gyártása minden eddiginél
jobb minőségben valósult meg. A nagyközönségnek első alkalommal az 1950-es Frankfurti Tavaszi Kereskedelmi
Vásáron mutatták be Franke drót csapágyakat.
1952-ben létesítették az első üzemet Aaleben, saját fejlesztésű gyártó gépekkel felszerelve.
1959-ben költözött a Franke és Heydrich az új központba, Aalenbe, az Obere Bahnstrasse 64-be.
A drót csapágyakat alumínium házakba építették be, megalkotva az első kis súlyú csapágyakat.
Egon Franke lépett az ügyvezető igazgatói pozícióba.
Erich Franke egy rövid betegség után elhunyt. A cég alapítójának halála után fia, Egon Franke vette át a vállalat irányítást, aki 959-ben csatlakozott a társasághoz. Az első körkötőgépek gyártója Franke drót csapágyakat használt.
A drót csapágyak elvét használták fel a lineáris rendszere területén úgy, mint a recirkulációs golyóvezetés és a sikló kosár.
1976-ban lett Gerhard Groz az ügyvezető igazgató. 1982-ben csatlakozott a vállalathoz egy további vezérigazgató, Michael Helbig. Amikor Egon Franke visszalépett az aktív vezetéstől, Gerhard Groz és Michael Helbig vállalta magára a társaság vezetését. Új képviselők erősítették az értékesítői csapatot, számítógépes rendszerek segítették a dolgozókat az adminisztrációban és a termelésben.
Az első nagy mennyiségű termelési széria a körkötőgépekhez készült drót csapágyak voltak.
A súrlódásmentes drót csapágyak következetes fejlesztése
vezetett a halk, súrlódásmentes csapágyak kialakulásához.
Az 1990-es évek elejére, a figyelem a Computer Tomográfok különösen csendes és pontos fő csapágyaira öszpontosultak. Fokozatosan modernizált, CNC irányítású gépek
teszik lehetővé a Franke számára a hosszú távú garanciát és azt a minőséget, amit megkövetel az orvosi technológia.
Az
alumínium vezeték kimagaslóan nagy dinamizmust tesz lehetővé.
Az alumínium görgős sínek lehetővé teszik
a kis súlyú tervezést, a gyors mozgási sebességet és a különlegesen csendes futást egy ezelőtt ismeretlen módon. A
speciális alkalmazások számos változata és
adaptációja jelent meg ebben az évben.
A Franke új építkezésbe kezdett. Egy ügyfél és képzési központ épül a 60. évforduló alkalmából. Ügyféltalálkozók, belső munkaerőképzések és műszaki bemutatók kerülnek itt megrendezésére.
A Franke világmárkává lépett elő, Franke képviselőkkel az egész világon.
2010-től a lineáris motor
modul, az FTH két méret
ben érhető el, kombinálva
a kis súlyú tervezést az
extrém dinamizmussal.
Még ebben az évben bemutatják a közvetlen meghajtással ellátott csapágyakat, melyek helytakarékosak, és nagy fokú dinamikus mozgással rendelkeznek.
A drót csapágyak és lineáris rendszerek iránti kereslet sosem volt még olyan nagy, mint napjainkban. Az intelligens termékek újabb funkciók egész sorát kínálják a finom mechanika számára. A tervezés és fejlesztés a Frankénál ügyfelek által irányított projekteken dolgozik, függetlenül az új súrlódásmentes csapágy profilok piaci bevezetésétől, a motoros CT csapágyaktól, a mérési rendszerektől, lineáris motor tengelyektől és az új anyagokkal való kísérletezésétől.
A 3D nyomtatással készült csapágyak új mérföldkövet jelentenek, az egyedi kialakítás és a könnyű szerkezet tekintetében.
30% -kal növeli a termelési területet. Itt a nagy dinamikával rendelkezö csapágyakat készítik.
Az e-robogók a városi mobilitás vonzó járművei.
Egyes gyártók Franke drótcsapágyat alkalmaznak, így igen tetszetős agynélküli kerekeket építenek.
Több száz ember dolgozik, az új gyárcsarnokokban, hogy megfeleljünk a vevőink mindennapi igényeinek.