Karbon csapágyegységek
Karbon csapágyegységek
A Franke drótcsapágyak különlegességei
Anyag / Material |
csapágy házak CFK/housing parts CFK (Karbon), vezető gyűrű/race rings 54SiCr6, golyók/balls 100Cr6, kosár/cage PA12 |
Hőmérséklet / Temperature |
-50°C bis/up to +100°C |
Kerületi sebesség / Circumferential speed |
|
Kenés / Lubrication |
Klüber ISOFLEX TOPAS NCA52 |
A drótcsapágyakat bármilyen méretben lehet tervezni a megrendelők igényei szerint. A teherbírás, a merevség és a beállítás épp úgy variálható, mint a magasság, szélesség vagy a furatkiosztás a csapágyon.
A négy darab acél vezetőgyűrű köszörült vezető drótokkal vannak felszerelve – pontosan a golyó átmérőhöz formálva. A golyók könnyedén gördülnek ezen a négy vezető drót gyűrűn.
A Franke csapágyegységek laminált karbon szálból (CFRP) készült csapá- gyházakkal (gyűrű) a legkönnyebb csapágyegységek, melyeket Franke technológiával beépítésre készen szállítunk.
Jellemzők:
A Franke csapágyegységek karbon csapágyházzal (gyűrű) kiválóan alkalmaz- ható ultra könnyű konstrukciókhoz a gépészet és az gépjárműipar területén.
A beépített drót csapágyat úgy tervezték, mint egy két soros önbeálló golyós csapágy, minden irányból felveszi a terhelést.
Autóipar
Agy nélküli kerék, Karbon csapágyház, Beépített hajtási rendszer
A kihívás: az ultra könnyű súlyú karbon csapágy
A CFRP fajsúlya mindössze az alumínium 50%-a. A karbon szál felhasz- nálási lehetőségei végtelenek, népszerűségének másik oka a könnyű súlya mellett a CFRP merevsége.
A csapágy gyűrűk tervezése és elrendezése 3D CAD modell programmal készült. A szemcse szerkezetet szintén így tervezték annak érdekében, hogy a terhelés csak a csapágyra nehezedjen feszültség és nyomás alatt egyaránt.
Minden összetevő rendkívül vékony. A csapágy egység belső gyűrűje szétszedhető, míg a külső egy darabból áll. A csapágy beállítása alátétekkel történik. A karbon ház biztosítja a csatlakozást a kapcsolódó szerkezettel, kötőelemekkel, melyek alumíniumból készültek. Ez a
megoldása a csatlakozó elemek biztonságos kötésének,
amely ugyanakkor nem roncsolja a karbon szerkezetet.
A terhelési mutatók megfelelnek az alumíniumból készült azonos típusú csapágyakéval. A merevség némileg alac- sonyabb radiális irányba, ugyanakkor az axiális teherbírás némileg nagyobb az alumínium csapágyakéhoz képest.